Že širok portfelj povsem električnih vozil
Do konca tega desetletja bomo pripravljeni na popolno elektrifikacijo, kjerkoli bodo to omogočali tržni pogoji. Že zdaj ponujamo širok portfelj baterijskih električnih vozil – od kompaktnega modela EQA do prostornega EQS SUV. Od leta 2025 naprej bodo vse nove arhitekture vozil izključno električne. Mercedes-Benz upravlja to pospešeno preobrazbo, pri čemer ostaja zvest svojim ciljem dobičkonosnosti.
Do leta 2026 bomo v preobrazbo vložili več kot 60 milijard evrov, da bi dosegli povsem električno in programsko usmerjeno mobilnost. Hitrejši razširitev privlačnih električnih vozil bo pospešil preboj električne mobilnosti.

Povsem brezogljična proizvodnja od leta 2022
Od leta 2022 je proizvodnja vozil in baterij v vseh lastnih obratih Mercedes-Benza povsem brezogljična. To vključuje približno 30 lokacij za proizvodnjo osebnih vozil, dostavnih vozil in pogonskih sklopov po vsem svetu. Poleg tega si prizadevamo za širitev sončne in vetrne energije na naših lastnih lokacijah. Sončne elektrarne s skupno močjo več kot enajst MWp (megavatov vršne moči) bodo začele obratovati do konca leta 2023. Do leta 2025 bomo v namestitev fotovoltaičnih sistemov vložili večsto milijonov evrov. Prav tako načrtujemo naložbe v vrednosti ene milijarde evrov v nove pogodbe o nakupu energije iz vetrnih parkov do sredine tega desetletja. Do leta 2030 je načrt, da bo več kot 70 odstotkov energetske porabe v naših lastnih proizvodnih obratih Mercedes-Benz pokritih z obnovljivimi viri energije. Cilj je tudi zmanjšanje porabe vode v proizvodnji za 33 odstotkov v primerjavi z letom 2018 do leta 2030.

Factory56
Ena najmodernejših proizvodnih obratov na svetu je začela obratovati leta 2020 v tovarni Mercedes-Benz Sindelfingen. Ta tovarna predstavlja prihodnost proizvodnje pri Mercedes-Benzu in postavlja nove standarde v avtomobilski industriji. V skladu z Ambicijo 2039 je tovarna 56 povsem brezogljična in proizvaja z bistveno zmanjšano porabo energije. To je omogočeno z inovativnim energetskim konceptom, ki vključuje fotovoltaični sistem, DC omrežje in sistem za shranjevanje energije na osnovi recikliranih baterij vozil.
Izjemen zeleni energetski koncept
Mercedes-Benz trenutno v Nemčiji izvaja zeleni energetski koncept v sodelovanju z energetskim dobaviteljem Enovos in norveškim proizvajalcem energije Statkraft. Od leta 2022 kupujemo električno energijo, ki izvira izključno iz obnovljivih virov. Pogodba o zeleni oskrbi z energijo zagotavlja nakup električne energije iz obnovljivih virov v vsakem trenutku.


Skupaj za zaščito podnebja
Ključen kriterij pri izbiri dobaviteljev: S svojo ambicijo 2039 si Mercedes-Benz prizadeva ponuditi neto ogljično nevtralnost po celotni vrednostni verigi v naši floti novih vozil v manj kot 20 letih. Vendar pa prehod na električno mobilnost povečuje energetske potrebe v predhodni dobavni verigi. Celostni pristop na poti do popolne električne mobilnosti zato vključuje tudi naše dobavitelje. Skupaj s partnerji v dobavni verigi želimo izvajati učinkovite ukrepe za zaščito podnebja. Naš cilj je preprečiti, zmanjšati ali, kolikor je mogoče, odpraviti potencialne okoljske vplive v naši dobavni verigi. Izhodišče je ustvarjanje preglednosti.
Pri tem se osredotočamo na materiale in komponente, ki so še posebej CO₂-intenzivni v proizvodnji in predelavi. Osrednje komponente vključujejo aluminij, jeklo in baterijske celice. Tukaj smo že dosegli nekaj pomembnih mejnikov: neto ogljično nevtralna proizvodnja celic je postala osrednja zahteva za vse naše partnerje v proizvodnji baterijskih celic. S tem smo zmanjšali emisije pri proizvodnji baterij za približno 30 odstotkov. Poleg tega se obe področji še naprej pogajajo z drugimi igralci v dobavni verigi, vključno s proizvajalci elektrod, rafinerijami in rudniki. Naš paradni model EQS je bilo prvo vozilo z neto ogljično nevtralno proizvedenimi celicami. Neto ogljično nevtralna proizvodnja pri partnerjih je bila dodatno preverjena in potrjena s strani strokovnih in testnih organizacij SGS in DEKRA.
Poleg tega se v naši dobavni verigi ukvarjamo z emisijami CO₂ prek tako imenovanega "Ambition Letter". Pri novih pogodbah sprejemamo le dobavitelje, ki so nam pisno potrdili, da nam bodo najkasneje od leta 2039 dobavljali CO₂-nevtralne izdelke – in s tem izpolnili naše podnebne cilje. To pomeni, da imajo dobavitelji možnost sklenitve pogodbe le, če podpišejo Ambition Letter. Na ta način vzpostavljamo dobro osnovo za dejansko zmanjšanje emisij pri naših neposrednih dobaviteljih in v celotni dobavni verigi. Dobavitelji, ki predstavljajo skoraj 90 % letnega nabavnega obsega Mercedes-Benz, so že podpisali Ambition Letter in se zavezali, da nam bodo v prihodnosti dobavljali izključno CO₂-nevtralne izdelke.
Skupaj z našimi dobavitelji delamo tudi na zeleni, ogljično nevtralni dobavni verigi za jeklo. Že zdaj pridobivamo jeklo od podjetij Salzgitter AG in Big River Steel, ki ima znatno manjši ogljični odtis, saj temelji na reciklirani jekleni odpadni surovini. V prihodnje bomo poleg tega nabavljali jeklo, katerega proizvodnja bo skoraj povsem brez fosilnih goriv zaradi prehoda na nove tehnologije. V ta namen smo kot prvi proizvajalec avtomobilov postali delničar zagonskega podjetja H2 Green Steel in sklenili partnerstvo s švedskim proizvajalcem jekla SSAB.


Aluminij, skupaj z jeklom, je sorazmerno najpogosteje uporabljen material v mnogih vozilih in postaja vse bolj pomemben v električnih vozilih. Zato zasledujemo jasno načrtno usmeritev k zeleni dobavni verigi aluminija – in smo že dosegli pomembne mejnike.
V Evropi je vsaj tretjina aluminija, ki ga uporabljamo v naši prihajajoči generaciji električnih modelov, proizvedena z obnovljivimi viri energije. Skupaj z norveškim proizvajalcem aluminija Hydro pa gremo korak dlje in razvijamo tehnološki načrt za dekarbonizacijo dobavne verige aluminija do leta 2030. Hydro že oskrbuje naše livarne v Stuttgartu Mettingen z aluminijem z zmanjšanim CO₂ odtisom. Strateško sodelovanje to sodelovanje dviga na novo raven: prvi material iz Norveške z zmanjšanjem CO₂ skoraj za 70 odstotkov v primerjavi z evropskim povprečjem in z vsebnostjo odpadnega materiala 25 odstotkov je že bil testiran in naj bi letos vstopil v serijsko proizvodnjo. Do leta 2030 želimo z uporabo novih inovacij zmanjšati ogljični odtis aluminija s podjetjem Hydro za več kot 90 odstotkov. Vendar nas ne zanima le nadaljnje zmanjšanje emisij. Drugi cilj je zmanjšanje uporabe primarnih virov z večjo uporabo sekundarnih materialov iz odpadkov po porabi.

» Preverjeno rudarjenje kobalta in litija: Za našo električno floto se zanašamo na trajnostne dobavne verige in že od začetka skrbimo za odgovorno uporabo surovin. Naš cilj je zagotoviti, da naši izdelki vsebujejo le materiale, surovine in druge sestavine, ki so bili pridobljeni in proizvedeni brez kršenja človekovih pravic in okoljskih standardov. Zato od naših neposrednih dobaviteljev zahtevamo, da se držijo naših standardov za trajnost in odgovorno pridobivanje surovin ter da te standarde prenesejo v svoje zgornje dobavne verige ter spremljajo njihovo izvajanje. Preverjanje rudarjenja je pomembno orodje za izvajanje skrbnega pregleda v dobavnih verigah surovin in za obravnavo okoljskih ter človekovih pravic tveganj, ki so odvisna od upravljanja rudnika na terenu. Poleg tega Mercedes-Benz postavi "Standard za odgovorno rudarjenje" pobude "Iniciativa za odgovorno rudarjenje" (IRMA) kot ključen kriterij za odločitve dobaviteljev in pogodbe v dobavnih verigah surovin ter bo sodeloval le z dobavitelji, ki se strinjajo s temi zahtevami. Prav tako imamo verige oskrbe s kobaltom naših dobaviteljev baterijskih celic preverjene s strani zunanjega revizijskega podjetja RCS Global. Vse faze dobavne verige so preverjene v skladu z usmeritvami OECD.
Že vrsto let vlagamo tudi v tehnologije in proizvodne procese za baterije, ki so energetsko učinkovite, ter si prizadevamo za nadaljnje zmanjšanje uporabe kritičnih materialov. Na primer, vsebnost kobalta v katodah baterijskih celic EQS je manj kot deset odstotkov in je bila znatno zmanjšana v primerjavi s prejšnjo generacijo baterij. V prihodnosti želimo uporabljati post-lithium-ionske tehnologije z novimi sestavami materialov, da popolnoma izločimo materiale, kot je kobalt. Nadaljnja optimizacija možnosti recikliranja in njena implementacija sta prav tako del naše celovite strategije za baterije.
» Krožno gospodarstvo v baterijskih sistemih: Kot del našega celovitega pristopa razmišljamo tudi o krožnem gospodarstvu pri razvoju tehnologije baterij. Marca 2023 smo položili simbolni temeljni kamen za tovarno za reciklažo baterij na osnovi hidrometalurgije v Kuppenheimu. V prihodnosti bo ta tovarna pokrivala vse korake, od demontaže na nivoju modulov, preko drobljenja in sušenja, do obdelave materialnih tokov do kakovosti baterij. Oblikovanje procesa naj bi omogočilo stopnje ponovne uporabe več kot 96 odstotkov. Mercedes-Benz tudi sodeluje z visokotehnološkimi partnerji za reciklažo baterij na Kitajskem in v ZDA.
» Široka uporaba recikliranih materialov: Intenzivno delamo na zapiranju materialnih tokov in povečanju deleža recikliranih materialov, da ohranimo primarne vire, preprečimo nastanek odpadkov in tako tudi zmanjšamo emisije CO₂. Že v fazi oblikovanja naših vozil ponovno preučimo sestavo vseh uporabljenih materialov in raziskujemo možnosti za bolj trajnostne alternative. Do leta 2030 želimo povečati delež recikliranih materialov v naši floti vozil na povprečno 40 odstotkov. Poleg jekla in aluminija so že v uporabi inovativni reciklati. Na primer, kanalizacijski sistemi EQS in EQE so izdelani iz nadomestka plastike UBQTM, ki je proizvedena iz recikliranih gospodinjskih odpadkov. Tla v EQS in EQE SUV vsebujejo najlonovo prejo, pridobljeno iz recikliranih materialov, kot so ribiške mreže in preproge. Za EQE, EQE SUV in S-Class so na voljo ročaji vrat, izdelani iz kemično recikliranih materialov. V njihovi proizvodnji so fosilni surovini zamenjani z biometanom in piroliznim oljem iz recikliranih rabljenih pnevmatik. V notranjosti vozil, poleg visokokakovostnega umetnega usnja in mikrovlakna, ponujamo različna tkiva, ki so do 100 odstotkov izdelana iz recikliranih PET steklenic.

Več informacij o ravnanju z rizičnimi materiali.
Več informacij o Ocena ambicij dobaviteljev za trajnostne dobavne verige.
Trajnostna izkušnja mobilnosti
Zeleno polnjenje: Približno 50 odstotkov ogljičnega odtisa baterijsko električnega vozila nastane med uporabo, zaradi polnilnih procesov, ki oddajajo CO₂, ob trenutnem energetskem mešalniku EU.
Z MB.CHARGE Public omogočamo našim strankam polnjenje z zeleno elektriko¹ na javnih polnilnih točkah v Evropi, ZDA in Kanadi že od leta 2021. MB.CHARGE Public je integriran v eno največjih in nenehno rastočih omrežij za polnjenje na svetu, ki vključuje več kot 1,1 milijona polnilnih točk – od tega približno 450.000 v Evropi. Poleg tega Mercedes-Benz gradi svojo lastno globalno omrežje hitrih polnilnih točk v Severni Ameriki, Evropi, Kitajski in drugih ključnih trgih, ki bo do leta 2027 štelo okoli 2.000 lokacij in več kot 10.000 polnilnih točk. V skladu s svojo trajnostno poslovno strategijo "Ambition 2039" omogoča Mercedes-Benz zeleno polnjenje za svoje stranke znotraj lastnega omrežja za polnjenje. To je zagotovljeno z zelenimi pogodbenimi pogodbami za oskrbo z elektriko, kjer je to mogoče, ali z uporabo certifikatov o obnovljivih virih energije od akreditiranega dobavitelja.
Mercedes-Benz Eco Coach: Da bi strankam zagotovili posebno podporo pri prehodu v dobo električne mobilnosti, smo razvili pametnega, digitalnega osebnega trenerja: Mercedes-Benz Eco Coach. Stranke, ki sledijo priporočilom in nasvetom v aplikaciji, ne samo da bolje spoznajo svoj avto z alternativnim pogonom, ampak tudi izboljšajo svoj slog vožnje in tako ščitijo okolje.
¹ Zeleno polnjenje zagotavlja, da se ustrezne količine zelene energije po končanem polnjenju vstavijo v omrežje. Za ta namen se uporabljajo garancije izvora ali certifikati o obnovljivih virih energije, ki verodostojno certificirajo izvor energije in služijo kot nekakšen rojstni list za elektriko iz obnovljivih virov. Zelena elektrika je definirana z ekološkim znakom EKOenergy, ki ga zagotavljajo certificirani proizvajalci energije.