Smo v posebnem obdobju, ko sta se svet in predvsem mobilnost praktično ustavila. Tovarne in prodajna mreža niso delovaledva meseca. Kako je v tem posebnem času potekalo vaše delo?
Kot vsi smo bili tudi v Mercedes-Benz Designu prisiljeni improvizirati. In če gledam zadnje mesece, nam je to precej dobro uspelo. Niti eden od mnogih aktualnih projektov ne zamuja. Večina mojih sodelavcev še vedno dela od doma.

Kako ste sami doživeli »pandemijo COVID-19« v oblikovanju – glede na to, da oblikujete nove modele že za leta vnaprej, se je tokrat čas v oblikovalskem svetu ustavil ...
V avtomobilski industriji smo bili že pred pandemijo sredi velikih sprememb in v obdobju tako imenovane transformacije ... Torej na poti v električno prihodnost, tako da se v zadnjih mesecih čas ni ustavil. Mislim, da je globalni virus željo po spremembah le povečal.

Ste pripravljeni na novi val epidemije? Kako se boste v primeru novega vala prilagodili, odzvali?
Moram priznati, da sta do zdaj Nemčija in moje okolje na pandemijo precej uspešno reagirala. Ljudje so izredno disciplinirani, čisto normalno je, da vsi nosijo maske in upoštevajo razdaljo. Tudi mi v oblikovalskem studiu. Svojim sodelavcem sem rekel, naj se kar navadijo na maske, ker nas bodo le-te še dolgo spremljale. To je nova normalnost in glede na to, da je ne moreš spremeniti, se je bolje čim prej prilagoditi.

Robert Lešnik in novi razred E

Robert Lešnik in novi razred E

Ali bodo nekatere spremenjene (omejene)navade vplivale tudi na vaš način dela?
Narava sestankov in prezentacij pri nas se je drastično spremenila. V nekaterih primerih celo na bolje. Sestanki prek Skypa so krajši in definitivno bolj učinkoviti. Tudi obiske in »design turizem« smo pri nas v oblikovalskem studiu maksimalno omejili in število udeležencev reducirali na minimum.Fizični stiki so omejeni in poslovnih potovanjpraktično ni, tako da komuniciramo prek videokonferenc, modele avtomobilov pa gledamo, komentiramo in izbiramo virtualno. In glede na to, da je v času krize naš upravni odbor potrdil kar nekaj novih modelov, očitno to počnemo uspešno. Drugače je pa na primer javnega prometa precej manj in več individualnih voženj z avtomobilom. Ljudje se počutijo v okolju svojega avtomobila v tem trenutku bolj varno.

Ena od teorij je, da je virus »ušel« iz laboratorija. Ali se tudi v avtomobilizmu zgodi, da ideja »pobegne« iz oblikovalskega studia?
Na žalost, ja. Čeprav so oblikovalski studii in razvojni oddelki na splošno zelo zaprte narave, izredno varovani in njihovi projekti tajni, se tu in tam zgodi, da kakšni podatki, deli ali informacije pricurljajo v javnost. A navadno se s tem ne »okuži« nihče. Z Mercedesom imamo tako močno znamko in oblikovalsko filozofijo, da je kopiranje za druge praktično izključeno.

Ste eden od najbolj zaslužnih za Mercedesov oblikovalski preporod zadnjega desetletja. Kateri model je bil prelomen v vaši dosedanji karieri pri Mercedesu? Kateri je požel največ navdušenja v avtomobilskem svetu?
Zame osebno, na začetku moje poti pri Mercedes-Benzu, je bil to definitivno razred S. Le tri mesece po mojem prihodu k znamki je bil izbran moj predlog modela, ki je štiri leta kasneje zapeljal na cesto in pomenil začetek preporoda Mercedesovega oblikovanja. In zdaj, sedem let kasneje, prihaja novi model S, ki bo prav tako ponovno definiral merila  46luksuza. In da sem bil med dvema generacijama razreda S odgovoren za obliko tudi vseh ostalih osebnih avtomobilov Mercedes-Benz, je nedvomno enkraten privilegij. Največ navdušenja je pa verjetno požel model brez predhodnika – CLA. Vsaj kar se novih kupcev pri naši znamki tiče.

V tokratni številki predstavljamo najmlajšo in najširšo paleto modelov Mercedesovih športnih terencev. Je to trend, ki se bo nadaljeval? Bodo avtomobili vse večji?
Eden od trendov je vsekakor prostor (poleg elektrifikacije in digitalizacije). Za določena okolja velja »space is the new luxury«. V preteklosti so praktično podobno veliko prostora nudili tako imenovani »velikoprostorci«, ki pa za večino kupcev ne izgledajo tako atraktivni kot športni terenci. Veliko prostora znotraj ne pomeni nujno velike dolžine zunaj. Naš novi GLA je, na primer, zunaj krajši od predhodnika, a nudi več prostora potnikom.

Robert Lešnik

Kaj pa prihodnost, ki gre v smeri elektrifikacije in trajnostne mobilnosti ...? Kako vidite vlogo avtomobilov in znamke Mercedes-Benz? Kakšne avtomobile bomo tehnično in oblikovalsko vozili leta 2050?
Naš cilj je biti CO -nevtralni do leta 2039. Ne samo, 2kar se avtomobilov tiče, temveč tudi v proizvodnji in pri naših dobaviteljih. Seveda do tako korenitih sprememb ne pride čez noč, a vse več je ljudi, ki so na to pripravljeni. Realno avtomobilski oblikovaleczmore »gledati« v prihodnost za obdobje dveh generacij modelov, torej 12–15 let. Glede na to, da trenutno konkretno oblikujemo za leto 2025 in načrtujemo za konec 2020 in začetek 2030, bi spadal pogled v 2050 v področje znanstvene fantastike. Še posebej v današnjem času hitrih sprememb. Individualnemu transportu se človek tudi v prihodnosti zagotovo ne bo odpovedal, vprašanje je le, kako bo ta transport izgledal.

Če ne bi oblikovali avtomobilov, bi ...
... verjetno delal kot strojni inženir in v prostem času risal avtomobile ter se na cesti obračal za mercedesi.

Ali se lahko kot oblikovalec ob koncu tednaali na dopustu odklopite od svojega dela ali nasprotno – v prostem času in drugačnem okolju dobite tiste najboljše ideje?
Odvisno od posameznika – jaz se osebno ne »izklopim« praktično nikoli (vsaj do zdaj mi to še ni uspelo). Prednost tega je, da dovoliš ideji, da se porodi v vsakem trenutku in vsepovsod.

Kako boste preživeli letošnje poletje, ki jezaradi razmer zagotovo nekaj posebnega? Boste obiskali Slovenijo?
Glede na to, da možnosti daljših potovanj ni, bomo verjetno del poletja preživeli južno od nas, ob Bodenskem jezeru. Čisto možno, da z družino obiščemo tudi moje starše v Sloveniji. A, kot v zadnjem času pogosto, tudi ob takšnih načrtih igra COVID-19 veliko vlogo.