Kaj je avto?
Človeka zaznamujejo odgovori na preprosta vprašanja, razlike med definicijami, zapisanimi v geselskem članku slovarja, in odgovori pa razkrivajo osebnost, svet čustev in vrednot. »Zame so bili avtomobili od nekdaj več kot le prevozno sredstvo. Ne pristajam na neosebno, brezčutno, tehnokratsko dojemanje sveta! Avto je »tisto« nekaj več. Poudariti mora moj temperament, izražati mojo izbiro vsega, izbiro tistega, kar me obkroža. Ko si zaželim, mi mora omogočiti podoživljanje občutkov, ko sem z njimi tekmoval, hkrati pa me mora po napornem delovnem dnevu varno pripeljati do cilja,« je svojo interpretacijo avtomobila podal Tomaž Kavčič, vrhunski chef in prva liga svetovnega kuharskega izbora, pritrdila pa sta mu tudi Katarina Čas, izjemna filmska ustvarjalka, in Anže Kopitar, eden tistih hokejistov, ki ni pokleknil pod težo Stanleyjevega pokala, temveč je odigral ključno vlogo, da so ga z ekipo dvignili visoko v zrak. Dvakrat. Za vse je avtomobil udobje, eleganca in zlitje voznika ter stroja v popolno celoto, ki bi Anžeta pripeljala do katerega od »hudih« golf igrišč ali Katarino na Portugalsko, kjer bi se po »road tripu« učila surfanja. Uresničitvi zapisanih ciljev se trmasto upira njun urnik, ki pa kljub temu omogoča male pobege od natrpanega vsakdana po avtocestah ali podeželskih poteh, ki ambasadorko očarajo predvsem zato, ker se ji kdaj tam uspe izgubiti in odkriti gostilnico s super domačo kuho. »Take ceste pripeljejo do najlepših krajev na svetu,« nadaljuje Tomaž. »Za slehernim zavojem, med polji, vrtovi, vinogradi, sadovnjaki, ob rekah in morju, ob velikih pašnikih in v majhnih, med kamni stisnjenih, ročno obdelanih zaplatah zemlje se odpirajo nove zgodbe, ki so lahko tudi kulinarične.«

Iz ambasadorjev že na prvi pogled žarita individualnost in edinstvenost, v nasprotju s pregovorno nečimrnostjo zvezd pa tudi izjemna dostopnost.

Anže Kopitar

Iz ambasadorjev že na prvi pogled žarijo individualnost in edinstvenost, a v nasprotju s pregovorno nečimrnostjo zvezd tudi izjemna dostopnost, ki Tomaževe poti, zlasti po cestah nekdanje skupne države, naredijo še bolj nepozabne: »Zaradi vloge ambasadorja, podpisanega avtomobila in prisotnosti v medijih sem še bolj opazen. Pogosto sem deležen številnih priporočil, zaupajo mi nasvete in recepte, odgovarjam na vprašanja, kako oplemenititi katero izmed jedi, pogosto pa me tudi kam povabijo. Srečanja zaznamujejo veliko smeha in dobre volje, predvsem pa pristne človeške neposrednosti in izjemne gostoljubnosti.«

Če se na trenutke zdi, da se Katarinin in Tomažev način življenja prepletata z iskanjem skritih kotičkov, iskrenih ljudi in navdiha, Anžetu pomenljivi del leta krojijo tekme in priprave na najintenzivnejši del sezone, ki traja sedem mesecev: zbor, tekma, avtobus, let v drugo zvezno državo, avtobus, hotel, razporejanje po sobah, pogojno šest ur spanja, zbor, trening, tekma – in tako dvakrat ali trikrat na teden. Tempo je pisan na kožo resnično le najbolj vzdržljivim, predanim in osredotočenim profesionalcem, zato je kakovost preživetih trenutkov mimo klubskih obveznosti še toliko bolj pomembna. Takrat veliko vlogo igra tudi avto, ki mora biti prostoren, udoben in primerno poskočen. Razumeti morate, da je vsaka minuta njegovega s športom zaznamovanega življenja skrbno načrtovana. Tak pristop je prenesel tudi v ure, ki jih namenja oddihu, zato ima rad vsak načrtovan izlet in tisti »v neznano« niso prav pogosti.

Tomaževemu avtomobilu bi utegnili pripisati nekatere druge lastnosti pred športnostjo, a je sam izpostavil prav dražeč spomin, ki v marsičem oriše tudi misel glavnega Mercedesovega oblikovalca Roberta Lešnika, da je »Mercedes številka ena, ker nudi produkte, ki najbolje združujejo čustva in intelekt«. Tomaž o svojem avtomobilu pove, da ob vožnji začuti neposredno ostrino tehnologije neštetih zmag v formuli 1, drugič pa se mu zdi, kot da je kapljica jutranje rose na rokah dobrih vil vrhunske varnostne tehnologije. »Morda pa me najbolj navdušuje občutek, da sem jaz tisti, ki je gospodar razmer, pa čeprav vem, da je moj Mercedes-Benz vedno subtilno zraven. Samodejno poskrbi, da je sleherna moja poteza boljša, učinkovitejša, morda včasih ob nekoliko večji dinamiki vožnje bolj doživeta, vsekakor pa vedno do vseh udeležencev v prometu odgovornejša.«

Katarina Čas

Katarina Čas

Katarinin razred A je začetnik nove avtomobilske dobe, saj neposreden stik z avtomobilom omogoča umetna inteligenca, ki vozilo, če seveda voznica želi, povsem prilagodi njenim potrebam in navadam. Sama se tako lahko popolnoma preda voznim užitkom: »Vožnja je zelo udobna in čeprav je model med manjšimi mercedesi, je kljub temu tako neverjetno prostoren, da ima tudi moj res velik pes 'sobo' v prtljažnem prostoru. Avto zna sam parkirati, je pregleden, opozori me, če zapeljem čez polno črto, spremlja moje reakcije, opominja me na bližino drugih vozil, razume glasovne ukaze in pomaga, da sem lahko povsem osredotočena na vožnjo. Vrhunsko udobje nadgrajujejo izjemni pospeški, občutek varnosti in zvočni sistem, zaradi katerega se tudi meni ljubi kitarski rifi različnih zvrsti rocka odlično slišijo.«

Kaj ali kdo je ambasador?
Anže in Tomaž sta izbor najpogosteje predvajane glasbe razširila čez vse zvrsti, jezike in dežele ter se dodobra oddaljila od klasičnega »kar radio pač ponudi«, so se pa vsi h klasikam vrnili, ko smo ponudili, da bi mercedesa zapeljali skozi katerega od kultnih filmskih kadrov. Verjetno bralcu ne bo težko uganiti, kdo bi se preganjal v Umri pokončno, nizal avanture s Thelmo in Louise ali po ulicah drvel proti svoji ljubljeni v »C'e tait un rendez-vous«. Ob slednjem Tomaža nekoliko zanese med spomine, ki postrežejo z zanimivo podrobnostjo: »Šele kasneje sem izvedel, da se v kratkem filmu, na pariško avgustovsko jutro leta 1976, junak pelje na zmenek prav z Mercedes-Benzom 450 SEL 6.9. Vsekakor gre za fikcijo iz mladosti, a je nostalgičnemu avtomobilskemu navdušencu ne more pričarati nobena, še tako dognana računalniška animacija ali digitalizacija.« Slednji sta zagotovo revolucionarna doprinosa, saj sta omogočila, da filmov ne snemamo več na trakove in je zato produkcija cenejša in dostopnejša, prav tako pa moramo vedeti, da Matrice v 50. letih ne bi mogli posneti, se malo pošali Katarina, preden pogovor malce zavije med avtonomno vožnjo, ABS, AIR BAG in ostale inovacije, pod katere se je podpisal Mercedes-Benz, ki je ne nazadnje izumil tudi avto. Čeprav številna dejstva govorijo, da so vrhunske (kulinarične) stvaritve pravzaprav napake, ki so kljub temu postale nekaj najbolj neprecenljivega v svetu kulinarike, zanje v svetu avtomobilske dovršenosti in inovativnosti ni veliko prostora. Inovacije, ki vsak dan preprečujejo najhujše, so rezultat dela predanih in osredotočenih inženirjev družine Mercedes-Benz, v katero so bili povabljeni tudi slovenski ambasadorji.

Tomaž Kavčič

Vozila Mercedes-Benz izžarevajo strast, odličnost, spoštovanje in sodelovanje. Te osnovne gradnike Mercedesovega DNK boste našli v slehernem odnosu, ki ga znamka gradi in vzpostavlja z okoljem in voznikom, prav taki pa so tudi njeni ambasadorji.

Za vse tri je to izredna čast, ob čemer Anže izpostavi, da je odnos izjemno profesionalen in na najvišji mogoči ravni, ter doda še slogan, ki po njegovem najbolje opiše ta odnos: »The best or nothing!« Katarina je tretja slovenska ambasadorka, a je kljub temu v družbo predhodnikov lepo sprejeta: »Moram reči, da se res dobro razumemo in da se naš odnos brez pritiskov organsko razvija ter raste z veliko mero obojestranske simpatije. Oba imata zelo pestri življenji in v njuni družbi mi ni nikoli dolgčas. Vsak pogovor oplemenitita z anekdotami, oba sta zelo zabavna, a hkrati zelo delavna in zelo prizemljena, kar zelo cenim.« Anže je s sprejetjem ambasadorstva spoznal nekaj novih izjemnih ljudi, ki jih zelo ceni – zlasti z njimi stkana prijateljstva, saj so ta vedno dobrodošla in redka, poleg vsega pa se vozi še v vrhunskem avtomobilu: »Katarina in Tomaž uživata v mojih očeh izjemno spoštovanje, njuno delo me naravnost fascinira in verjetno je prav zato med nami tako dobra kemija, ki pa se žal zaradi časovnih omejitev preredko vzpostavi.« Tomaž pojasni, da k temu botrujejo raznovrstne obveznosti in delo na različnih koncih sveta, ob čemer je sam, ugotavlja, nekoliko na boljšem, saj ima edini ta privilegij, da ga lahko Anže in Katarina obiščeta v restavraciji, na Zemonu, in se jima lahko posveti tudi v službenem času. V njuni družbi izjemno uživa, saj sta dokaz, da so največje in prave zvezde pravzaprav preprosti, topli ljudje.


Ko se dan zapelje v noč ...
Zgodnje junijsko popoldne se je počasi prevešalo v večer in razmislek o nekakšnem skupnem imenovalcu prekratkih preživetih uric se je ponujal sam od sebe. Osredotočili smo se na stičišča med voznikom in avtomobilom, presek med čustvi in intelektom ter osebnostjo in svetom na štirih kolesih. Odgovor na vprašanje, kaj vse skupaj povezuje, so vrednote. Če se za hip ustavimo ob njih, ni težko ugotoviti, da gre za nekakšna navodila in smernice, nekakšne notranje navigacijske naprave, ki nam vedno ponujajo neposreden odgovor, kako se odločiti. Ker se pogosto radi odločimo drugače, če začutimo, da izbrana smer ni prava, je zaradi odločitev, skladnih s posameznikovimi vrednotami, življenje polnejše in srečnejše.

Vozila Mercedes-Benz izžarevajo strast, odličnost, spoštovanje in sodelovanje. Te osnovne gradnike Mercedesovega DNK boste našli v slehernem odnosu, ki ga znamka gradi in vzpostavlja z okoljem in voznikom, prav taki pa so tudi njeni ambasadorji. Čeprav jih srečate le za hip, čeprav jih uzrete le za trenutek, vedno veste, da ste za volanom Mercedes-Benza del družine, ki že 130 let živi misel »najboljše ali nič«.