Lewis Hamilton opazuje test vozila Mercedes-AMG Project ONE v vetrovniku.
Želeni videoposnetek trenutno žal ni na voljo. Poskusite znova pozneje.
Ponovni ogled

Mercedes-AMG Project ONE: tehnologija Formule 1 za cestno vožnjo.

Mercedes-AMG Project ONE: tehnologija Formule 1 za cestno vožnjo.

Svetovna premiera na IAA.

Svetovna premiera na IAA.

Na Mednarodni avtomobilski razstavi (IAA) v Frankfurtu bo Mercedes-AMG Project ONE doživel svetovno premiero: dvosedežno superšportno predstavitveno vozilo najsodobnejšo in učinkovito hibridno tehnologijo Formule 1 prvič preslika v skoraj popolni kopiji na cesto, kar predstavlja vrhunec jubileja petdesetletnice znamke AMG. Zmogljivi hibrid bo predvidoma zagotavljal več kot 1000 KM, največja hitrost, ki jo bo lahko dosegel, pa naj bi presegala 350 km/h. Predstavitveni avtomobil združuje osupljivo zmogljivost na dirkališču in za praktično uporabo primerno hibridno tehnologijo Formule 1 z izvrstno učinkovitostjo. Česa takega svet še ni videl.

En turbomotor in štirje elektromotorji.

Prikaz vozila Mercedes-AMG Project ONE iz ptičje perspektive.
Prikaz vozila Mercedes-AMG Project ONE z odprto karoserijo iz ptičje perspektive.

En turbomotor in štirje elektromotorji.

Visokozmogljivi pogon plug-in hibrid vozila Mercedes-AMG Project ONE izvira neposredno iz Formule 1 in je kot plod sodelovanja s strokovnjaki za motošport iz podjetja Mercedes-AMG High Performance Powertrains narejen v Brixworthu. Sestavlja ga visokointegrirana in medsebojno inteligentno povezana enota iz hibridnega turbomotorja z notranjim zgorevanjem s skupno štirimi elektromotorji: en je integriran v turbopolnilniku, en je neposredno na motorju z notranjim zgorevanjem in je povezan z ročično gredjo, druga dva pa poganjata prednji kolesi.

Zadaj sredinsko vgrajeni motor z do 11.000/min.

Zadaj sredinsko vgrajeni motor z do 11.000/min.

Hibridni bencinski motor V6 s prostornino 1,6 litra, direktnim vbrizgom in enojnim turbinskim polnjenjem z elektronsko podporo prihaja neposredno iz dirkalnika Formule 1 Mercedes-AMG Petronas. Za doseganje velikega števila vrtljajev mehanske ventilne vzmeti nadomeščajo pnevmatske ventilne vzmeti. Pred zadnjo premo sredinsko vgrajeni pogon se lahko zato brez težav zavrti tudi do 11.000/min, kar je za cestno vozilo trenutno nekaj edinstvenega. Za daljšo življenjsko dobo in uporabo splošno razširjenega bencina super plus namesto goriva za dirkalnike pa namensko ne dosega števila vrtljajev vozila Formule 1.

Driving Performance prihodnosti.

Driving Performance prihodnosti.

Vse od začetkov motošporta inženirji sanjajo o tem, da bi tehnologijo iz dirkalnikov prenesli na cesto. Mercedes-AMG je sedaj te sanje omogočil na najvišji ravni.

Prikaz sprednje strani vozila Mercedes-AMG Project ONE.

»Motošport za nas ni sam sebi namen. V hudi konkurenci razvijamo tehnologije, od katerih imajo koristi tudi naša poznejša serijska vozila. Izkušnje in uspehi iz treh konstruktorskih oziroma vozniških naslovov svetovnega prvaka so sedaj koristne pri prvem prenosu tehnologije Formule 1 na cesto – v Mercedes-AMG Project ONE,« pravi dr. Dieter Zetsche, predsednik upravnega odbora družbe Daimler AG in vodja znamke Mercedes-Benz Cars.

Prikaz zadka in boka vozila Mercedes-AMG Project ONE.

Konceptno vozilo konkretno namiguje na prihajajoči serijski model. »Hiperavto predstavlja najambicioznejši projekt, ki smo se ga kdaj koli lotili. Označuje vrhunec uspešnega strateškega razvoja znamke Mercedes-AMG, s katerim je Mercedes-AMG postala znamka zmogljivih in športnih vozil. Project ONE prestavlja mejo tehnično možnega na novo raven in s svojo kombinacijo učinkovitosti in zmogljivosti predstavlja absolutno referenčno točko. Poleg tega omogoča Project ONE vpogled v prihodnost, kot jo bo oblikoval AMG Driving Performance,« meni Tobias Moers, predsednik uprave družbe Mercedes-AMG GmbH.

Čudež vrtilne frekvence na sprednji premi.

Čudež vrtilne frekvence na sprednji premi.

Elektromotorji na sprednji premi so s svojimi vrtljaji, ki dosežejo 50.000/min, ravno tako pravo čudo – trenutni tehnični standard je 20.000/min.

Prikaz sprednje strani in boka vozila Mercedes-AMG Project ONE.

Motor z visoko vrtilno frekvenco poleg tega dodatno podžiga visokotehnološki turbopolnilnik. Izpušna oziroma kompresorska turbina sta ločeno nameščeni na optimalnih položajih za izpuh oziroma sesanje na strani motorja V6 in povezani z gredjo. Gred poganja na njej nameščen elektromotor s približno 90 kW, ki odvisno od stanja delovanja turbino kompresorja požene do 100.000/min – na primer med speljevanjem ali po spremembi obremenitve. V Formuli 1 se ta enota tipično imenuje MGU-H (Motor Generator Unit Heat).

Odzove se hitreje kot 8V sesalni motor.

Odzove se hitreje kot 8V sesalni motor.

Velika prednost: turbo luknja – to je pozen odziv
na pritisk na pedal za plin zaradi inercije velikega polnilnika –
je v celoti odpravljena. Odzivni čas je zelo zmanjšan in še krajši
kot pri sesalnem motorju 8V.

Prikaz kokpita vozila Mercedes-AMG Project ONE.
Prikaz zadka in boka vozila Mercedes-AMG Project ONE.

Električni turbopolnilnik ima še eno prednost: potrebuje del presežne energije iz toka izpušnih plinov, ki jo kot generator pretvori v električno energijo in jo nato bodisi z rekuperacijo shrani v visokovolten litij-ionski akumulator ali prida kot dodaten pogon drugemu elektromotorju. Ta motor z močjo 120 kW je nameščen neposredno ob motorju z notranjim izgorevanjem in je z valjastim zobnikom povezan z ročično gredjo (MGU-K = Motor Generator Unit Kinetic) – kar je prav tako tehnologija, ki v Formuli 1 skrbi za visoko učinkovitost in zmogljivost.

Sprednja prema z izključno električnim pogonom.

Sprednja prema z izključno električnim pogonom.

Toplotni izkoristek motorja z notranjim zgorevanjem z električnim turbopolnilnikom (MGU-H) v povezavi z elektromotorjem na ročični gredi (MGU-K) bo presegal 40 odstotkov. Te vrednosti do sedaj ni doseglo še nobeno serijsko vozilo. Poleg tega sta tu še dva elektromotorja na sprednji premi, vsak s 120 kW.

Vsak od njiju je s sprednjim kolesom povezan prek reduktorja. Sprednja prema z električnim pogonom bo omogočala individualno pospeševanje in zaviranje posameznega kolesa, kar bo omogočalo individualno porazdelitev vrtilnega momenta in posledično izjemno vozno dinamiko.

Osupljive vrednosti pospeška.

Osupljive vrednosti pospeška.

Voznik lahko spelje zgolj z uporabo električne energije, pri čemer hiperavto najprej poženeta elektromotorja na sprednji premi, elektromotor na ročični gredi pa zagotavlja podporo pri kratkih pospeških.

Prikaz boka vozila Mercedes-AMG Project ONE.

Če voznik bolj pohodi pedal in zahteva več moči, se priključi tudi V6-motor. S povečanjem vrtilne frekvence pogonski sklop razvije polno moč. Funkcija Race-Start omogoča impresivne pospeške: vozilo od 0 do 200 km/h pospeši v manj kot šestih sekundah. Ko voznik sprosti pedal za plin in vozilo pusti, da teče v prostem teku, sistem preklopi na električni pogon sprednje preme – in pri zaviranju v normalnih voznih pogojih pridobi nazaj do 80 odstotkov energije, ki jo shrani v akumulator.

Avtomatiziran 8-stopenjski mehanski menjalnik.

Pregled notranjosti vozila Mercedes-AMG Project ONE.
Prikaz zadka vozila Mercedes-AMG Project ONE.

Avtomatiziran 8-stopenjski mehanski menjalnik.

Prenos moči zadnjim kolesom poteka prek 8-stopenjskega mehanskega menjalnika, razvitega povsem na novo posebej za vozilo Mercedes-AMG Project ONE. Deluje s pomočjo hidravlike in omogoča samodejno ali ročno pretikanje z obvolansko ročico. Za zaviranje skrbijo napredni visokozmogljivi keramični zavorni koluti z zmanjšano težo. Nizka teža zmanjšuje nevzmeteno maso in s tem povečuje vozno dinamiko in agilnost.

Inovativno vzmetenje push-rod.

Inovativno vzmetenje push-rod.

Spredaj in zadaj je uporabljena konstrukcija z večkratno premo. Nastavljivo navojno podvozje ima več posebnosti: obe vzmetni nogi push-rod sta nameščeni prečno na smer vožnje. Inovativna postavitev vzmetno-blažilne enote opravlja funkcijo običajnega cevnega prečnega stabilizatorja. Ta rešitev zanesljivo preprečuje nagibanje okoli vzdolžne osi tudi pri zelo hitrih spremembah smeri, ne da bi bila neudobna. Rezultat skupnega delovanja vzmeti in blažilcev so popolno uravnotežene vozne lastnosti, ki zagotavljajo lahkotno vodljivost in športnost. K temu prispevata tudi vsekolesni pogon in torque vectoring.

Več kot le dirkalnik na cesti.

Več kot le dirkalnik na cesti.

Mercedes-AMG Project ONE ni le dirkalnik, registriran za uporabo na cesti, v katerem je sodobna hibridna tehnologija Formule 1 v popolni preslikavi prenesena na cesto in ki združuje vrhunske dirkalne zmogljivost z neproblematično uporabnostjo za vsakdan. Namen vozila je tudi združevanje mnogih spoznanj glede pogonske tehnike plug-in hibrid, naprednega razvoja postavitve podvozja in širše uporabe elektronike v vozilu, od katere bodo imela koristi tudi prihodnja serijska vozila znamke AMG.

Prikaz boka vozila Mercedes-AMG Project ONE z odprtimi krilnimi vrati.