To je trajnost vozila EQC.

Na sliki je prikazano vozilo EQC Mercedes-Benz od zadaj.

To je trajnost vozila EQC.

V sklopu z „Ambition 2039“ Mercedes-Benz za svoja osebna vozila sledi cilju, da do tega datuma ponuja vozni park CO₂-nevtralnih novih vozil. Pomemben korak v tej smeri je 360-stopinjski okoljski preizkus Mercedes-Benz, ki ga je kot prvo vozilo znamke izdelkov in tehnologije EQ uspešno prestal EQC 400 4MATIC. Pri tem gre za obsežno ekološko bilanco, pri kateri se podrobno pregledujejo vplivi na okolje skozi celoten življenjski cikel, torej od pridobivanja surovin do proizvodnje in uporabe (pri tem se upošteva 200.000 kilometrov) do odstranjevanja. Mercedes-Benz že od leta 2005 kot prvi proizvajalec avtomobilov redno izvaja ta okoljski preizkus. Osnova za postopek je standard ISO 14040 in rezultat dodatno zunanje preveri TÜV Süd v zapletenem postopku, s čimer je zagotovljena maksimalna transparentnost.
Poleg tega vozilo EQC 400 4MATIC odlikuje tudi trajna lokalna vožnja brez izpustov in visoka učinkovitost električnega pogonskega sklopa. Vozila na električni pogon lahko glede na vir električnega toka med vožnjo kompenzirajo izpuste CO₂, ki so med proizvodnjo pogosto višji. Če se vozila na električni pogon poganjajo samo z obnovljivimi viri energije, izpusti CO₂ skozi življenjski cikel padejo za do 70 odstotkov v primerjavi z vozili z motorjem z notranjim zgorevanjem.

Naš cilj za 2022: tovarniška CO₂-nevtralnost.

Na sliki je prikazano vozilo Mercedes-Benz EQC od strani.

Naš cilj za 2022: tovarniška CO₂-nevtralnost.

Pod sicer enakimi pogoji med proizvodnjo vozil na električni pogon v primerjavi s proizvodnjo vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem nastane več CO₂, ker je predvsem za proizvodnjo akumulatorjev potrebno veliko energije. Zato je v perspektivi toliko bolj pomemben vpliv CO₂-nevtralne energije za proizvodnjo, kar Mercedes-Benz v vseh evropskih tovarnah želi doseči od leta 2022. En korak na tej poti je uporaba „zelene“ električne energije iz domačih vetrnih elektrarn med drugim za proizvodnjo vozila EQC v tovarni Mercedes-Benz v Bremnu ter za proizvodnjo akumulatorjev na lokaciji ACCUMOTIVE v mestu Kamenz v Saški.
V fazi uporabe lahko tudi voznik že danes neposredno vpliva na ekološko bilanco svojega vozila na električni pogon – glede na to, katero električno energijo uporablja za polnjenje. Ekološka bilanca, predvsem bilanca CO₂ se pri konkretnem opazovanju celotnega življenjskega cikla vozila Mercedes-Benz EQC z 200.000 prevoženimi kilometri ustrezno zniža. Z uporabo čiste električne energije za polnjenje akumulatorjev je pri EQC mogoče skoraj prepoloviti odtis CO₂.

Sestava materialov vozila EQC.

Slika prikazuje notranjost vozila EQC Mercedes-Benz.

Sestava materialov vozila EQC.

Masa praznega vozila EQC 400 4MATIC znaša 2.420 kilogramov. Največji delež z 39 odstotki pripada jeklu in železnim materialom, temu sledijo lahke kovine (23 odstotkov) in polimeri, torej plastika (18 odstotkov).

Že danes se pri vozilih stalno širi uporaba materialov, ki varčujejo z viri, kot so reciklirana plastika in obnovljive surovine. Tako nastane nova visokokakovostna sedežna prevleka „Response“, ki je bila na novo zasnovana za EQC in je izdelana iz 100 % recikliranih plastenk PET. Poleg tega se reciklirana plastika uporablja tudi v oblogah školjke rezervnega kolesa in pokrivalih notranje strani motornega prostora. Uporabljajo se tudi obnovljive surovine, na primer kenaf, volna in papir. Vlakna rastline kenaf se na primer uporabljajo pri oblogi prtljažnega prostora in papir kot mrežasta kartonska podlaga za dno prtljažnika.
Pri novem vozilu EQC je skupaj 100 komponent, poleg tega še drobni deli, na primer gumbi, plastične matice in pritrdilni elementi za napeljave, s skupno maso 55,7 kg, izdelanih iz materialov, ki varčujejo z viri.

Drugo življenje visokovoltnih akumulatorjev.

Na sliki je prikazano vozilo Mercedes-Benz EQC od zadaj s polnilno postajo v mestnem okolju.

Drugo življenje visokovoltnih akumulatorjev.

Mercedes-Benz aktivno sodeluje pri raziskovanju in razvoju novih tehnologij za recikliranje za pokrivanje potrebe po surovinah za električno mobilnost v prihodnosti. Spoznanja o recikliranju litij-ionskih akumulatorjev so že zbrana v različnih raziskovalnih projektih in v sodelovanju z dobavitelji in partnerji za odstranjevanje. Recikliranje uporabljenih surovin, kot so litij, nikelj, platina, kobalt in redki zemeljski elementi, je pri tem v središču pozornosti in se začne že pri snovanju komponent. Za postopek recikliranja akumulatorja je Mercedes-Benz določil štiri stopnje in razvil ustrezne postopke: ReUse (dolgoročna ponovna uporaba akumulatorja, na primer za stacionarne zbiralnike energije), RePair (popravila akumulatorja), ReManufacturing (razstavljanje in ponovno sestavljanje akumulatorja) ter ReMat (recikliranje in ponovno pridobivanje vsebine).

Daimler se je osredotočil predvsem na ReUse z ustanovitvijo 100-odstotnega hčerinskega podjetja Mercedes‑Benz Energy GmbH s stacionarnimi zbiralniki energije: Za življenjski cikel akumulatorja vozila plug-in ali električnega vozila ni nujno potrebno, da se zaključi z delovanjem vozila, ampak jih je mogoče ponovno uporabiti kot stacionarne zbiralnike energije. Pri tej vrsti uporabe niso pomembne manjše izgube zmogljivosti, tako da je ekonomično delovanje na stacionarnem področju predvidoma mogoče še vsaj nadaljnjih deset let. Z nadaljnjo uporabo litij-ionskih modulov se torej njihova ekonomična uporaba praktično podvoji.

EQC 400 4MATIC: poraba električne energije v kWh/100 km (kombinirana): 21,5–20,1; izpusti CO2 v g/km (kombinirani): 0.<p>Navedene vrednosti so bile izračunane po predpisanem merilnem postopku. Poraba toka in doseg sta bila izračunana na podlagi Uredbe 692/2008/ES. Poraba toka in obseg sta odvisna od konfiguracije vozila.</p>